14 Aralık 2014 Pazar

Algorimalar(algorithm) - Algoritma Hazırlama - Akış Diyagramları(Flow Diagrams)

   Programlamaya başlamadan önce herkes algoritma öğrenmelidir. Çünkü algoritmalar programlamanın mantığını kavramamıza yardımcı olur. Bir kişi algoritmaları anlayamazsa yani bir algoritma yazamazsa o kişi program da yazamaz. Nedeni programlamanın mantığını kavrayamamasıdır. Algoritmalarımızı hazırladıktan sonra aynı şekilde akış diyagramlarını da hazırlayabilmemiz gerekir. Akış diyagramı algoritmalardan daha kolay anlaşılır bir yapıya sahiptir. Çünkü işin içerisinde görseller yani şekiller vardır. Algoritma mantığını kavrayana kadar tekrar tekrar algoritma yazıp kendinizi geliştirmeniz gerekiyor.

    Eğer bir program yazmayı düşünüyorsak önce algoritmasını ve akış diyagramını hazırlamalıyız. Üzerinde testler yapmalıyız. Programın sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol etmeliyiz. Bu adımları atlayarak direk olarak kodlamaya geçmemiz program açısından pek sağlıklı olmaz. Elimizde projemize dair belgelerimiz yeterince olmaz. Bunların önüne geçmek için algoritma ve akış diyagramları önemli birer unsurdur. Ayrıca elimizde proje ile ilgili algoritmalar ve akış diyagramları bulunmaz ise programımızı diğer dillerde yazarken güçlük çekeriz. Ancak elimizde algoritmalar ve akış diyagramları olduğu sürece projemizi istediğimiz programlama dilinde(C, C++, C#, Java, Pascal vb.) yazabiliriz.

    Algoritmalar her zaman Başla ile başlayıp Bitir ile bitmek zorundadır. Algoritma içerisinde ki sorgularımızı ve karşılaştırmalarımızı Eğer ile yapmalıyız. Programlama dilindeki karşılığı ise (if) tir. Algoritmalarda ve programlama kodlarında değişkenler olmak zorundadır. Değişkenler olmaz ise işlemlerimizi atayacağımız bir hafıza bulamayız. Değişkenleri tanımlama biçimimize göre her şeyi atayabiliriz. İstediğimiz yerde çağırabiliriz ve değerinde değişiklikler yapabiliriz. Akış diyagramlarında ise şekiller önemlidir. Bir akış diyagramı Elips ile başlar ve yine Elips le biter. Kullanıcıdan değer isterken Paralelkenar kullanılır. İşlem yaptırmak için Dikdörtgen kullanılır. Eğer(if) ifadesi için de bir Deltoit kullanılmaktadır. Bunları uygulayarak bir akış diyagramı yazabiliriz.

   C# dilinde algoritmalardan sonra Console Application' a geçiyoruz.Algoritma mantığını burada biraz daha geliştirdikten sonra ise Nesne Tabanlı Programlama olan Form Application' a geçiyoruz. Aslında Console Application bence gereksiz bir aşama çünkü burada öğrendiğimiz şeylerle Form Application' a geçtiğimiz zaman şaşırıp kalıyoruz. Çünkü benzer yanları sadece işlemin nasıl yapılacağını, formüllerin nerede yazılacağını bildiğimiz yerler aynı diğer yanları ise tamamen farklı. Çünkü işin içine artık Buttonlar, Labeller girdi ve durum biraz karıştı. Ama kısa süre içerisinde bunun da üstesinden gelirsiniz kafanıza takmayın.

   Geleceğin mesleklerinden birisi kesinlikle Yazılım - Programlama dır hayalinizden asla vazgeçmeyin...
Paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler

Son

Kategoriler

Arşiv