14 Aralık 2014 Pazar

Yapay Zeka ve Geleneksel Programlama (Artificial Intelligence and Traditional Programming)

   Geleneksel programlama, bilgisayarlarımızda kullandığımız programların bir çoğu bu şekilde yapılmıştır. En çok kullanılan programlama türüdür. Geleneksel programlamanın yapısını kısaca şöyle özetleyebiliriz;
   Geleneksel programlama veriyi işler. Nümeriktir. Algoritmik bir yapıya sahiptir ve esnek bir yapıya sahip değildir. Siz nasıl programladıysanız yapısı ve içeriği değişmeden çalışır. Ancak bu durum yapay zeka için geçerli değildir. Yapay zeka geleneksel programlamanın tam aksine veriyi işlemek yerine bilgiyi işler. Nümerik değil Semboliktir. Yapısı Algoritmik değil Heuristiktir. Yapay zekanın esnek bir yapısı vardır, adaptif olabilir.



   Yapay zeka gün geçtikçe ilerlemekte ve insan zekasını yakalamaktadır. Yapay zeka robotlarda kullanılmak üzere geliştirilmiştir. Yapay zekayı ortaya atan kişi Alan Mahitson Turing, "makinelerde düşünebilir mi?" sorusundan yola çıkarak geliştirmeye çalışmıştır. Bugün, En basit olarak yapay zeka bilgisayarlarımızda vardır. Bizlerin hiç bir şeyden habersizce oynadığımız çoğu oyunda yapay zeka mevcuttur. Bilgisayara karşı oynadığımız tüm oyunlarda yapay zeka var. Yapay zeka olmadan bilgisayar kendi kendine oyunu bir insana karşı oynayamazdı. Bilgisayarın oyunu oynayabilmesi(Game Playing) bir yapay zeka uygulamasıdır.
 
   Mesela otomatik oyun oynama olayı geleneksel programlama ile yapılsaydı bilgisayarın oyunu kazanmak için belli 3-5 tane yöntemi olurdu. Ve o yöntemleri sürekli uygulardı. Belli bir süre geçtikten sonra oyunun bu yönünü kullanıcı çözdüğünde artık oyunu oynamazdı. Ama yapay zeka sayesinde bu olay değişmiş oldu. Bu sayede bilgisayar oyunun gidişatına göre sürekli kendine yeni bir yol çiziyor. Örneğin satranç oyununu ele alalım. Bilgisayar sizin hangi taşı oynayacağınızı bilemez. O sizin yaptığınız hamleye göre kendine kazanmak için bir yol çizer. Her yaptığınız hamlede bu yol değişir. Ancak siz bir hamle yaptınız ve bilgisayar bir karşılık verdi siz hamleyi beğenmeyip geri aldınız(Ctrl+Z) ve başka bir taşı oynadınız. Eğer oynadığınız o taş oyunun sonucunda etki yapıyorsa bilgisayarın hamlesi de değişecektir ama sonucu etkilemiyor ise siz hamleyi geri almadan önceki taşı oynayabilir. Bu oyunlarda bilgisayarın tek amacı vardır oyunu kazanmak. Eğer oyunu siz kazandıysanız oyunun zorluk seviyesini artırdığınızda bilgisayar sizi bu sefer daha çok zorlayacaktır. Çünkü önceki oyunda kullanmadığı yolları da kullanacaktır...
   Yapay zeka kullanılma eminim ki askeri alanda başlayacaktır ve filmlerde izlediğimiz gibi robotları sokaklarda görebiliriz...

@SiberÇocuk
Paylaş:

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler

Son

Kategoriler

Arşiv